tisdag 3 mars 2009

Tisdagsfunderingar

Har äntligen fått upp något på väggen bakom TV'n. En hylla som är hela 190 cm lång. Just nu ser den ut såhär.

Detalj av hyllan där man ser graveringen i vasen som kvällstid med belysning ger härliga skuggor på väggen. Det är en stor vas, 40 cm hög, så man har inte så mycket praktisk användning för den men nu tycker jag den kommer till sin rätt. Trähunden är ett kärt minne från min son och tavlan är av Yrjö Edelmann. Den lurar ögat totalt, många undrar varför tejpen sitter kvar ;-)


Har försökt mig på en del redigeringar här i bloggen. vissa lyckas men andra blir jag inte nöjd med. Det värsta är förhandgranskning kontra färdigt inlägg.....Sedan har jag inte lyckats få till en playlist, men skam den som ger sig. Istället bjuder jag på ett inslag från Youtube med en favoritlåt.

Träningsbehov, ja det tilltar med åldern, märks när man ser sig i spegeln, Huuu. Försöker hålla på med spinning och Yoga mest
Imorse tittade jag på Malou's morgonprogram och där visade de del enkla vettiga övningar som kan göras varsomhelst och utan speciella redskap, det gillar jag. Gäller nu bara att få in det som en vana i vardagen :-). Tänkte lägga en länk här men den har inte kommit in på sidan ännu så det får bli en länk till sidan sålänge: http://www.tv4.se/samhalle/efter_tio
Lev väl, ta hand om er!
/Christina

1 kommentar:

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

vad fint du fått det här inne, jättefin sång, verkligen. När det gäller träning.. ja, det gäller bara att få rutin på det. Inte lätt.. :)

Jättefint med hyllan

kram Maria