fredag 27 mars 2009

LONDON-tips tack!!

Inför kommade Londonweekend senare i vår tas trevliga tips tacksamt emot!



Denna relativt nya gång-hängbro över Themsen skall förstås prövas. Tänkte mig också en promenad just längs Themsen, något som jag inte gjort så mycket. Blev inspirerad av en artikel HÄR.




British Museum förstås, där finns alltid intressanta utställningar. Ett besök på Harrods är också ett måste, deras Food-Hall är ju en fröjd för ögat. En tur till Kew Gardens är inte heller fel på våren. Någon marknad lär också besökas, teater eller musical likaså och kanske afternoon -tea på något trevligt ställe. Mycket promenerande blir det i alla fall. Och en del shopping kanske........
Men somsagt, förslag mottages tacksamt

4 kommentarer:

anemonen sa...

Inga tips, men jag önskar jag hade kunnat åka. Jag har aldrig varit i England men det står på min önskelista. Jag hoppas du får många tips. Min man har varit där ofta och då i trakterna runt Beuleau och i södra delarna över huvudtaget. Där är kanonfint enligt honom.

Anonym sa...

Hej, som utflyttad svenska boende just i London kan jag kanske komma med några tips! var ska du bo och hur länge ska du stanna?
En sväng runt The Serpentine i Hyde park nu på våren brukar va fint.
The London Eye mittemot Big Ben är ett måste om du inte har gjort det innan - åk helst det på en klar dag så ser man mycket mer!
Om du ska till Kew gardens så ta båten från piren i Westminster istället (precis nedanför Bog Ben), den går ända till Kew Gardens och det är en kul båt tur!
Covent Garden är ju aldrig helt fel!!!!
Vill du ha fler tip så hör av dig!

Cecilia sa...

Förlåt, glömde att lämna mitt id!!!!

Christina, Sweden sa...

Stort TACK Cecilia för dina London-tips. Lyckades tyvärr slarva bort din mailadress :-(. Vi åker den 23-27/4. Tipset om båt till Kew GArdens låter trevligt och visst, en tur i Hyde Park är ett "måste"