torsdag 12 mars 2009

I väntan på VÅREN




Jag VÄGRAR att lägga ut aktuella bilder som visar all snö som kommit (och det är massor....) så istället får det bli en entrebild från förra våren i Studsvik så man kan drömma lite om kommande varmare tider
Den andra föreställer min älskade äppelblomspelargon som blev storfavorit förra säsongen och som snällt överlevt vintern och börjat skjuta skott igen. Drastiskt nerklippt hoppas jag på en buskig fin pelargon. Fina skott till vänner blir det också. Den blir lätt en höjdare (på Nynäs slott nådde den växthustaket förra säsongen) och min blev närmare metern förra året, men det skall vi lätt slå i år :-)
Var rädd om er och ryggen när ni skottar den tunga snön
/Christina

2 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Härliga vårbilder :)
Kram Åsa

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Hej Christina och tack för ditt besök i min 'trädgård', kul att träffa nya ansikten.
Vilket bakslag! Usch och fy, det är tur att vi kan drömma med våra bilder.

Skotta...nä du är det bojkott så är det :-)

Ha en trevlig helg.

mvh Tyra

ABC in THE GREENHOUSE IN TYRA'S GARDEN