torsdag 19 mars 2009

Bilder från lyan i Stockholm




Inga trevliga vårbilder har hamnat i kameran ännu. Passar därför på att visa Tuffes nya hundmatsburk! Det är en gammal fin burk som jag fått efter min farmor och som mest stått i ett skåpdå jag ej hittat något bra användningsområde för den (ni skulle bara veta hur mycket mer jag har stående i skåp mm....). Tröttnade så på plastbyttan jag hade foder i här i stan och så kom denna till användning istället. Pryder sin plats i köket och kom äntligen till användning så den som spar han har eller??? Annars tycker jag mest det är så att hur mycket man än har undanstoppat så är det sällan det man precis behöver. Har t.ex massor med vaser men när man så får en blomma inte sjutton har man en som passar ändå...
Den andra bilden illustrerar mitt yrke, ganska lätt att gissa tror jag. Lite groteskt ser det allt ut..... Det finns en affär i Gamla stan som tillvekar allsköns figurer av diverse metallskrot.
Så var det vädret igen, verkligen omväxlande. En dag ösregn, sedan strålande sol och sedan (som oftast) grått grått och mulet. Nej fram för blå himmel och värmande sol, nu vill jag stoppa undan vinterjackorna och bli lite lättare på foten ;-)
/Christina

3 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Undrar om det är det omväxlande vädret som gör mig så trött.
Den där burken var ju kanonfin, tänk om man hittade en sån i sina gömmor :).
Sköt om dig.
Kram Åsa

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Ååå vilken fin burk, jag vet precis vad jag skulle lägga i en sån. Godis!!!! den var super fin.
Håller med om att nu måste våren komma. Sola i vårvärmen är så skönt..

Kram Maria

Britt sa...

Det måste även hunden gilla maten i en snygg burk.Ha det bra//Britt