lördag 21 februari 2009

Tankar en lördagskväll



Jobbar hela helgen, kväll-dag kväll-dag och dessemellan helt solokvist här i storstaden vilket jag iofs gillar :-). Lite måste man unna sig så jag har införskaffat lite gott till middag plus en sotad getost till desssert. Öppnar kylskåpet och finner en vara som ännu inte finns i Sverige, VARFÖR undrar jag? Vansinnigt goda är de iaf och garanterad fiberfria :-)). Dessa kommer att förgylla min kväll lite extra så jag sänder ett TACK till den som köpte dem åt mig!
En sak som jag funderar på är om någon vet vad OppfinnarJockes (ja han i Kalle Ankatidningarna förr alltså) lilla söta medhjälpare som hade en lampa till huvud hette? Kanske hade han inget namn .... Hursomhelst så hittade jag i en tidning en lampa som såg ut precis så och som hade både klämma och magnet till händer så den blir som en liten medhjälpare i vardagen. Kan dessutom kopplas till USB-porten om man inte vill använda batteri. Blev lite sugen faktiskt, tycker han är lite charmig. Han fanns dessutom på en sida som har en hel del annat i inredningsväg som kanske kan roa någon ;-) så håll till godo : http://www.trend4you.se/




3 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Mysigt att unna sig lite lyx fast man är själv. Tråkigt att jobba helg? Det har jag med.
Kram Åsa

Engelska Villan sa...

Hallå där Christina!
Tänk att du också har börjat blogga, vad kul!! i blir fler och fler. Du ska se, du kommer att bli beroende av det *blink*
Ha en skön söndag!
Kram Anna

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Låter som en ganska skön helg ändå, trots mycket jobb. Skönt att du hade något gott att unna dej själv med på kvällen sen.. Hoppas de smakade gott... :)

Kram