tisdag 24 februari 2009

namnet på min blogg....


utsikt från tomten en härlig försommardag 2008




utsikt från mitt vardagsrumsfönster en tidig morgon. Här kan jag sitta nästan hur länge som helst och varje dag ser det annorlunda ut över havet med första parkett till naturens egen skådespel

Kom precis på att jag inte ännu gjort rättvisa åt namnet på min blogg så här kommer den. Har ingen bra vinterbild men det kan man nog råda bot på denna vecka för troligen finns det en hel del snö även där. Hoppas någon vänlig granne skottat till dörren ;-) vilket är mycket troligt då jag har några mycket trevliga grannar därnere. Naturligt hjälsamma och mycket vänliga eller vad sägs om att till exempel:
  • få SN (Sörmland Nyheter) på förstutrappan till låns på morgonen
  • få färsk nyfångad och rensad fisk levererad till dörren
  • få sightseeing per båt i omgivningarna
  • få låna bil när jag låst mina nycklar inne och reserv fanns i Trosa
  • få hjälp med allehanda småsaker helt naturligt

det är skillnaden mellan storstadsområdet och mindre orter, eller vad tror/tycker ni?

Ha en skön dag i snön och är inte för många semlor :-)

/Christina

2 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Förstår att du trivs där med den fina utsikten :). det är ju verkligen en lisa för själen att sitta och glo på vatten.
Vilka gulliga grannar du verkar ha!
Kram Åsa

Anonym sa...

Vilken underbar utsikt!!
Ja det förstår jag att du trivs bra där :0)