tisdag 7 april 2009

PÅSK



Hittade ett tema som passade mig hos Nature Footstep.
Bilden (tagen påsken 2005) föreställer påskkärringar som jag gjorde som barn ( ja, jag har faktiskt några kvar!)
Äggkartong, flirtkula, lite piprensare, tygbitar och färg. Sedan är det bara att sätta igång
Härhemma blir det inget pyntande i år förutom ett påskris. Åker till Öland imorgon onsdag (HÄRLIGT!!), åter Påskafton men då har jag troligen inte mycket ork så resten av helgen tar jag det lugnt

Flera bidrag hittar du HÄR
Övriga fototema-bilder finns numera på min andra blogg som du kan hitta HÄR

12 kommentarer:

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hej

Jag hoppas ni får en jättemysig helg på Öland..

Jättemysiga påskfigurer.. vad roligt att du har kvar några som du gjorde när du var liten..

Kram Maria

NatureFootstep sa...

vilka trevliga små påskkärringar. Är dom köpta eller är det dagisalster?

Anette sa...

Sådana där påskkärringar gjorde jag också som barn. Jag har inte påskpyntat ännu, måste "gräva" mig in i förrådet och plocka fram allt pynt. Det står i botten som vanligt.......
Ha det så skönt på Öland! Glad Påsk! /Anette

Petit Eyekiss sa...

Häftigt att du sparat ditt Påskpynt!
Trevlig resa till Öland!
Elisabeth

Britt sa...

så kul att ha kärringarn kvar sedan du var barn. Ha en trevlig resa//Britt

Maria sa...

Vilka roliga påskkäringar.

Marie sa...

Vad roligt att ha kvar det som du själv gjort i påskpyssel när du var lite. Söta är de små kärringarna. Fortsatt glad påsk.

Olga T sa...

Pyssel bär på minnen! Riktigt söta kärringar.

*tingeling* sa...

söta, jag har nog inte kvar nått jag gjort själv, men efter mina gossar har jag sparat allt, hihi...

Fotsteg i Rabatten sa...

spara dom där, det är jättekul att ha även längre fram. :)

Amanda sa...

Vad roligt att du har kvar saker som du själv gjorde som barn. Vårda dem ömt. /Amanda

Leif Hagen sa...

Oj da! Paskkjaringar! Hittade din fin blog efter din kommentar pa min blog! Min mormor var fodt utanfor Ornskoldsvik - mange slaktningar kvar dar uppe! Har slaktningar i Vangnaharad ocksa. Jag var otroligtvis en gang i Nykopingssjukhus efter en bil olycka i 1987. Halsningar fran Hagen med EAGAN daily photo i Minnesota, USA