lördag 18 april 2009

Hemma igen




Efter några sköna dagar på Öland i Påsktid är man åter i storstaden efter ett stopp vid vattenhålet. Denna helg är det jobb som gäller för hela slanten. På Öland blev det förutom vackra naturupplevelser och promenader ett oväntat besök i en inredningsaffär. Den var inredd på övervåningen av ett bageri . Vackra gamla möbler fanns och en hel del trevliga presentsaker till rimliga priser. I vattenhålet har det blivit några nya hål för att släppa in ljus. Dels har ett plank runt en uteplats kapats till hälften till största delen och dels har ett överskåp i köket (bardiskvarianten ni vet...) tagits bort vilket gett såå mycket mer ljus och rymd till rummet. Nu svävar min albatross där istället för skåpet :-)

4 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Kul att Ölandstrippen blev lyckad. Härligt med mer ljusinsläpp, det känns mkt lättare då.
Sköt om er
Kram Åsa

Hemmalycka sa...

Hej igen
Var gärna med i min lilla utlottning
Kram Åsa

sinneskatten sa...

Den sängen och de som bor där skulle jag vilja ha här i stugan.
Men jag kan tänka mig att de bor bra där de bor.

Tarolino sa...

Tackar vackert för din visit på min hundblogg. Kom förstås på returvisit hit sedan. Mitt vattenhål lät ju intressant och visst är detta en intressant blogg. Sådana härliga mysiga bilder på underbara blommor och allmoge föremål. Öland ska väl vara ett av världens finaste ställen skulle jag tro. Gottland med. Där har jag varit.