fredag 2 april 2010

GLAD PÅSK

Tänkte visa några av mina påskdekorationer (jo jag har sådana också, förklarar kanske varför det finns så mycket i mina förråd...)













Börjar med ett par gamla kära saker, först ett gäng påskkycklingar av flirtkuletyp och sedan en påskduk som min mamma sydde för många många år sedan och som nu är ett kärt minne.

 Så min ide´om vad man kan göra med sina påskägg istället för att fylla dem med godis nu när man vet att svenskarna äter mest godis i världen!! Sist men inte minst årets tillskott, en fantastisk ljusstake för värmeljus (eller annat) som jag fått nu till Påsk (tack Bengt :-)) och som består av en rundel med kycklingar i ägg, alla med olika ansiktsuttryck (eller  vad det nu heter när det gäller fåglar...). Den kommer från Harvesttime  som  har en hel massa andra roliga prydnader. Har blivit med "barnhund" (jfr barnbarn ;-)) över påsk så det blir en del utomhusaktiviteter. Efter påsk styr jag kosan söderut till en välkänd och älskad avlång ö i Östersjön ;-)  

4 kommentarer:

Bea sa...

Det var en mängd vackra påskting hos dig! Ja, det är grymt så mycket godis som vi äter, även vi här i Finland.
Önskar dig en fortsatt skön påskhelg! /Bea

Petit Eyekiss sa...

Att lägga påskäggen som du gjort blev ju jättefint. jag har lagt de små påskäggen som blev över på ett gammaldags tårt fat med fot. Det blev fint det också.
Glad påsk och hälsa Öland. Det är väl dit du åker om jag inte minns fel.
Elisabeth

Ingrid sa...

I år har jag knapp hunnit få fram påsken. Har jobbat en hel del, men det är ändå en härlig högtid!

~Livet i byn

Anonym sa...

Beautiful Easter decorations. Happy Easter!!