tisdag 23 mars 2010

Vårtecken, fotomanipulering, musli och en kaka

fick tips om en sida med fotomanipulering och där fastnade jag..... vintergäcken vid husväggen fick en spegling och koltrasten i trädet en ram
Lea fick bli ett pussel och Tuffe en Rubic's kub. Det var kul och man kunde hålla på hur länge som helst men... lite nytta skall man väl göra också, så jag
gjorde en långpanna med musli, en vana jag fått efter att ha smakat hos en god vän ;-) och som man kan variera i det oändliga beroende på vad man har hemma. En påse får åka hem till dottern. När ugnen ändå var på så blev det en mjuk kaka också, busenkelt recept, bara att röra ihop, lite nötter eller annat uppepå och sedan - skjuts in i ugnen 25 minuter. Här kommer receptet till Rörda kakan:
blanda 2 ägg, 2 dl socker, 2 dl mjöl, 1 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker och 100 g smält smör. Häll i en smord och bröad form och strö över hackade nötter blandat med kanel (eller annat du tycker om). Grädda i 175 graders ugnsvärme i ca 25 minuter-

4 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej Christina!
Den kakan brukar min mamma göra på sommaren, det är en riktig semesterkaka, som står sig väldigt länge också! Nu längtar jag till Hunnebostrand :)
Din fågelsång kompas av smurfarna för tillfället ;) På Spotify. Tjejerna dansar.
Kram Anna

Sussi sa...

Tänk vad man vred och vände på Rubic's kuben när den var populär.
Kul att den är åter igen.

Unknown sa...

I love the dog rubix cube. :)

Petit Eyekiss sa...

Visst är det kul att leka med bilderna Börjar man så är man fast
Kuben är verkligen häftig!
Elisabeth