onsdag 4 november 2009

En riktigt ruggig dag




En sådan här dag är man glad att man kan vara inne. Hunden fick en wienerkorv extra till lunch och han grävde ner den i min kruka med thaibasilika så gott han kunde med hjälp av sin lilla nos. Antagligen tyckte han det var brist på aktivitet utomhus. Bara att ta fram sopskyffeln allltså. Utanför uterummet har det samlats snö...Fy, då är det skönt att kunna tända en brasa och bara sitta och mysa med en god bok.
Måste också visa min ros, Kalmar Slottsros heter den, rådjuren ratar dess knoppar (hittills i allafall) så den blommar fortfarande vackert utanför dörren.

5 kommentarer:

Bea sa...

Fniss...kanske hunden grävde ner sin korv för kommande behov :)
Visst är det mysigt med brasa och tända ljus nu i höstmörkret. Jag väntar på att mitt hobbyrum skall bli snart färdigt så vi får elda i brasa i kaminen :)
Må gott! /Bea

Gunilla sa...

Hunden kanske trodde att det skulle bli flera om han planterade ner korven:)
Visst är det hög mysfaktor med tänd brasa.
Rosen är ju väldigt fin i färgen riktigt mjuk.

Ha en fin Fredag och en trevlig helg.
Gunilla

Hemmalycka sa...

Vill bara önska dig/er en underbar helg i det ruggiga vädret. Det blir nog fler brasor tror jag.
Kram Kram
Åsa

Ölandsvindar sa...

Men lilla Tuffe då! Dig får man passa när grillsäsongen börjar igen så inte korvarna blir planterade i rabatterna.Skön helg på er!
Kram
Kerstin

Britt sa...

Ser härligt ut med den värmande brasan. Rosen är vacker//Britt