fredag 2 oktober 2009

Hösten är här på allvar

Första frosten i gräsmattan imorse, kallt men ack så vackert på grässtråna, förstora så får ni se








Dessa vackra bär finna på en buske som vackert sträcker sig och formar sig efter en sten på tomten









Körsbärsträdens blad ser brinnande ut i morgonsolen














Detta är en bit av mitt fönster där jag sitter vid datorn. Trollen gjorde jag när jag var liten..... kanske väcker de några gamla minnen








Ha det skönt, gå ut och njut av de fantastiska höstfärgerna! Själv skall jag se om blommorna på altanen klarat natten.... såg att dahlian utanför gett upp inatt

5 kommentarer:

Zebbes mamma sa...

Vilka vackra bilder.. Det var frost här också imorse och iskallt så Zebbe blev hemma ifrån skolan idag.

Ha en skön helg

Kram Maria

BP sa...

Härligt höstiga bilder!!! Om det bara inte vor så förbannat kallt. Är en frusen typ nämligen.

Petit Eyekiss sa...

Ja du, nu har gräset fått päls,så det är bäst att leta fram vinterkläderna.
Fina bilder, och trollen är så söta.
Vi har nog alla små stentroll som vi gjorde som barn.
Fint att du sparat dem
Trevlig Helg!

Annika Christensen sa...

Höstigt och fint hos dig och svamp blev jag utan i år.
Avis blir man liksom.
Ha det gott
Annika

NatureFootstep sa...

jag gillar dina troll :)