onsdag 17 juni 2009

Pelargonfrossa

En härlig minimidsommarstång som grannen gör varje år



















Detta är ett litet axplock från årets pelargonutställning i orangeriet vid Nynäs slott. Ett i många avseenden trevligt utflykstmål och vill man sova över finns ett fantastiskt vackert vandrarhem i det gamla bränneriet. En rundvandring inne på slottet är också en oväntat positiv upplevelse som varm rekommenderas. Att man dessutom kan äta eller fika i orangeriet gör inte stället mindra attraktivt ;-)

Med dessa bilder vill jag hälsa alla bloggare en skön midsommarhelg och en trevlig sommar!

15 kommentarer:

Hemmalycka sa...

GLAD MIDSOMMAR till er oxå hoppas ni får en mysig helg.
Kram Åsa

sinneskatten sa...

Ha en riktigt skön midsommarhelg, själv far vi till stugan och ska försöka att lata oss tillsammans med vuxna barn.

Ölandsvindar sa...

Pelargoner! Vad härligt! En gammal älskad krukväxt både i koja och slott.Både tålig och tacksam.Den vill vi ha många av. Ha en skön midsommar så ses vi så småningom.

Britt sa...

Låter som en trevlig plats. Trevlig midsommar//Britt

Ingrid sa...

Finns ju så många fina pelargoner, har en hel del som är på väg att slå ut här hemma. Ska bli spännande!

~Livet i byn

Gunilla sa...

Trevlig sommar till dig och de dina också.

Ha det gott

Gunilla

OldLady sa...

Hej,
Mitt svensk är inte gott, men jag förstår nästen alt.
Du har fina blommor och den midsommargransen är väldig fint.
Vi har inte den traditionen i Finland.
Tack på din komment.
Har det bra.

Ingrid sa...

Här är det lite svalar i luften så men solen kikar fram. Något regn har vi inte fått ännu.

~Livet i byn

This Is My Blog - fishing guy sa...

Mitt: Beautiful captures of the flowers. I love to see beautiful views of this sort.

Euroangel sa...

nice pictures of your flowers here...thanks for sharing!!
best regards from me and my blogs!
Euro Travel
Explore Germany
Discover USA
Simply The Best
Euroangel Graffiti

Viola sa...

Takk for din kommentar! :)
Det var en spesiell midtsommerstang! Har ikke sett slike i Norge. Flotte roser lagt ut her :) Ha en god sommer! :)

Viola sa...

Forresten... det er et utrooolig flott toppbilde du har!! :)

EG CameraGirl sa...

Looks like everything is growing well loving the summer sun. ;-)

Clara sa...

Your blog looks wonderful. Is there some way to translate it into English. Great photography. I especially love your header.

strömmas sida sa...

Ja det blev 2 bloggar för mig också :-). Först hade jag den på blogspot.
Men tyckte inte foton kom till sin
rätt där och gjorde då fotobloggen på wordpress.

Tack för tipsen med pelargonen. Ska man beskära den fast den blommar?


Ja, tradera är det mycket jobb med.
Men kul också och lämpligt för mig
som kan ta det i egen takt. Min
väninna brukar rensa och skicka
till mig att sälja.

kram
strömma