måndag 19 juli 2010

Älskade pelargoner

Just så heter en utställning på Nynäs Slott. Tänkte att jag skulle visa några av mina istället ;-)



Ålsta Elin, vit stjärnpelargon med rosa strimmor


En av mina favoriter, äppelblomspelargonen


Brawners Spot, originalfärgen är den ceris-röda men den producerar också blommor med helt andra färgkombinationer på samma planta!

de två ovan vet jag inte namnen på
Nu väntar jag bara på att min kaktuspelargon och den ena vilda varianten skall slå ut 
Idag var det "bara " 15 grader på morgonen men strålande sol så temperaturen stiger fort

5 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Tack för tipset om pelargon utställningen på Nynäs slott,får se om vi kan göra en avstickare dit och titta.Visst är dom underbara, speciellt om man tittar lite närmare på de enskilda blommorna, dina är ju underbara.
Elisabeth

Tango Amigazo sa...

Fantastiskt! Jag har väldigt rudimentära pelargonkunskaper, och lite fördomar ska erkännas men jag måste nog ändra mej. Dina bilder och dina blommor är ju häftiga, fjärran från moster Annas rätt trista skapelser på verandan i Norrland....

Ölandsvindar sa...

Pelargonutställningen är i särklass men det börjar snart likna den hemma hos dig.
Kram
Kerstin

Splendid Little Stars sa...

gorgeous photos of lovely flowers!

victoria eugenia sa...

Estas fotografías de flores son magnificas. Te felicito. Un saludo y hasta siempre.