måndag 7 september 2009

Höstlikt

Vet inte om ni tittar på min andra blogg FOTOBLOGGEN (rekommenderas om ni gillar fotografering av alla de slag ;-)). Kanske blir ni sugna på att delta i en eller annan fotoutmaning och fantisera lite. Man lär sig massor. Hursomhelst så gjordes den övre till en fotoutmaning där och med tanke på ovanstående rubrik så kommer den här också. Visst är det härligt med alla sköna färger i trädgården kompletterat med den friska luften och blå himlen.

Att odla Squash(zuccini om ni vill) och vaxbönor hör nog till det mest tacksamma. Rikliga skördar varje år. Man får dela med sig till höger och vänster vilket också är trevligt. Skogen har i år bjudit oss på massor med kantareller och nu hittade jag även rödgul trumpetsvamp så det står nog inte på förrän trattkantarellerna dyker upp. Själv föredrar jag trumpetsvampen så de trattkantareller jag inte konsumerar direkt brukar jag också dela ut. Alltid kul att kunna glädja både släkt och vänner.

5 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hej
Vilka fina collage du har fixat.
Kram Åsa

Petit Eyekiss sa...

Fina fotomontage du gjort. Som små installationer.Jag som är "nörd" på datorn har precis kommit underfund med hur man gör.
Jättekul att fördriva sena kvällstimmar med.

Bea sa...

Oj, så fina collage av dina blomster och skörden. Härligt när man kan skörda det man sått.
Kram / Bea

Växthusmadam sa...

Härligt med höstskörd!
Växthusmadam

NatureFootstep sa...

ingen tvekan om att du gillar kantareller :) Jag har några i köket som jag strax ska ta hand om. :)